دعای روز دهم ماه مبارک رمضان

 

 

💰سال‌ها قبل شروع به واردات الیاف نمودم، اولین سفارش را میخواستم بدهم، با یکی از دوستان برادرم که کارت بازرگانی داشت قرارداد بستیم و در عوض پرداخت مبلغی، کارهای واردات از ثبت سفارش تا ترخیص کالا را به او سپردیم.

😎فکر میکردم آن فرد تجربه خوبی در مورد واردات دارد، بعداً دیدم که ایشان هم اولین بار است که دارد بار تجاری وارد می‌کند!

👨‍⚖️شاید شما هم تجربه مشابهی داشته باشید، فردی خودش را متخصص و متبحر در کار معرفی میکند، مبلغ قابل توجهی هم درخواست و دریافت می‌کند، ولی بعد می‌بینیم آنچنان که ادعا می‌نمود تخصص، تجربه و توانمندی ندارد. در اطرافیانم افراد متعددی را دیده ام که سالهاست پول وکیل میدهند، هر وکیل هم ادعا میکند که به سرعت پرونده قضایی آنان را حل میکند، ولی …

 

🌠در مقابل کسی هست که ادعا نموده‌است که در برآورده ساختن همه نیازهای من توانایی فوق‌العاده دارد، از نیازهای شغلی، خانوادگی، مالی، پزشکی و …. جالب است که برای انجام کارها لازم نیست پیش‌پرداختی هم داشته باشیم.

تنها به صرف مراجعه و کمک خواستن از او به یاری ما می‌شتابد و خواسته‌های ما را به بهترین صورت اجرا میکند.

و جالبتر اینکه تجربه‌های خوبی از مراجعه به او داشته ام، حتی در برخی موارد بدون درخواست من، آنچنان شرایط خوب و ایده‌آلی را برایم آماده نموده است، که الان که فکرش را می‌کنم، به حیرت می‌افتم.

 

💥سالها پیش من در شرایطی بودم که توان فیزیکی بسیار محدودی داشتم، امکان راه رفتن نداشتم، حتی قدرت فکری و ارتباطات لازم برای استخدام پرستار را هم نداشتم، و در کنار این توان پرداخت هیچ هزینه ای برای پرستار را هم نداشتم، در این شرایط او برایم پرستاری مهربان استخدام نمود که بیست و چهار ساعته از من نگهداری مینمود، امور مربوط به تغذیه من را و نیز نظافت من را هم به همان پرستار سپرد. خودش هم پرداخت تمام هزینه‌های پرستار را به عهده گرفت. این در حالی است که حتی من توان درخواست کمک از او را نداشتم!

 

🚼👶🍼شاید برایتان عجیب باشد، ولی شما هم (مانند من) این شرایط را داشته اید، در بدو تولد تمام نوزادها چنین شرایطی دارند و خداوند یک مادر مهربان و پدر دلسوز را به پرستاری نوزاد می‌گمارد.

🌟همان خدا که در هنگام ولادت من، همه شرایط رشد و بالندگی را برایم آماده نموده بود، از ما خواسته است همه جا و همه چیز را به او بسپاریم و از او کمک بخواهیم، نتیجه را به او واگذاریم و صد البته تلاش معمول خودمان را هم بکنیم.

 

همان خدا وعده داده است که اگر کار‌ها را به او بسپاریم، هم کارمان به بهترین نحو انجام می شود و هم در دربار او جایگاه بالاتر خواهیم داشت.

 

اکنون خوب است از خدا بخواهم؛

خداوندا!

لطف مجددی بفرما و مرا جزو کسانی قرار ده که تو را پیوسته به عنوان وکیل تام الاختیار خویش می پذیرند.

این همان راهی است که مرا به تو واصل می کند.

من توکل بر تو را از خودت درخواست می کنم.

خداوندا!

دستانم‌ را بگیر و مرا به خودت برسان.

اگر مرا جزو‌ نزدیکانت قرار دهی چقدر عالی خواهد شد؟

هر کس تو را بخواهد و طلب کند، تو می توانی از روی مهر و‌ محبتی که داری، کمک فرمایی و ‌به خودت برسانی.

از تو ‌درخواست دارم، از روی محبتت مرا به خودت نزدیک فرمایی.

«برگرفته از دعای روز دهم ماه پر از خیر و برکت رمضان»

 

اللهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوکّلین علیکَ

واجْعلنی فیهِ من الفائِزینَ لَدَیْکَ

واجْعلنی فیهِ من المُقَرّبینَ الیکَ

بإحْسانِکَ یاغایَهَ الطّالِبین.

دعای روز دهم

برای مشاهده نکات کاربردی دعاهای روزهای دیگر ماه کلیک نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − چهار =