دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان

 

🧓صاحب‌علی یکی از مشتریان قدیم پدرم بود، خیلی باصفا و جالب بود، در دهه شصت و هفتاد معمولاً ظهر می‌رسید تهران، حساب قبلش را تسویه می‌کرد، یک شب هم منزل ما می‌ماند و صبح یک کامیون می‌گرفت و بارها را میانه می‌برد. بااینکه سنی ازش گذشته بود ولی سرحال و قوی بود، اجازه نمی‌داد کسی در چیدن بار کمکش کند، باید خودش جنس‌هایی را که خریده بود در ماشین بچیند.

⛰️کوهنوردی هم می‌رفت، آن زمان رییس کانون کوهنوردان میانه بود. در آن سال‌ها یک دفعه برای ما هدیه آورد، یک گیاه کوهی با بوی بسیار تند. به ترکی اسم آن را هم گفت، ولی در آن زمان ما آن گیاه را نمی‌شناختیم، و لذا نمی‌دانستیم چه خواصی دارد و با این گیاه بودار چه باید بکنیم! تازه می‌گفتیم جایی بگذاریم که بقیه مواد (مثل قند و چای و…) بو نگیرد!

🌿سال‌ها گذشت، من روی علاقه خودم به بررسی و خواص گیاهان دارویی پرداختم، الان می‌دانم آن گیاه آویشن است، برای سیستم گوارش بسیار مفید است، سرماخوردگی را سریع خوب می‌کند و…

👈خیلی وقت‌ها خاصیت یک ماده را نمی‌دانیم، لذا از استفاده آن باز می‌مانیم! زمان‌ها و مکان‌ها و موادها هر کدام خواصی دارند که اگر بشناسیم و بدانیم چطور از آن استفاده کنیم، می‌توانیم از خاصیت‌های آن بهره مند شویم. با مطالعه خاصیت‌ها، حتی تجربه خصوصیات آنها، یا یادگیری از راهنماهای متخصص می‌توانیم از این ویژگی‌ها بهرمند شویم. یکی از زمان‌های خاص، زمان رخداد معجزه‌است که هر روز تکرار می‌شود، پایان یافتن سیاهی شب و روشن شدن دوباره آسمان و زمین!

🌄بزرگانی که هدایتگر انسان‌ها به سوی زندگی بهتر و بالنده‌تر هستند، ارزش ویژه ای را برای این ساعت از شبانه روز بیان نمودند. آن بزرگان ادعا نموده‌اند که این زمان نقش ویژه ای در رشد انسان دارد، لذا توصیه داشتند که در این دقایق و ساعات بیدار باشیم و با مهربان‌ترین مهربانان سخن بگوییم و در ارتباط باشیم، وعده داده اند که اگر از اشتباهات خودمان در این ساعت پوزش خواهیم، عذرمان را می‌پذیرند.

 

🤲خداوندا!

🌠من را نسبت به برکت‌هایی که در ساعت‌های مختلف روز قرار داده‌ای آگاه کن!

پروردگارا

🌟همچنانکه در سحرگاهان نور بر تاریکی پیروز می‌شود، قلب من را هم به نور سحرگاه روشن کن!

 

اللهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ أسْحارِهِ ونوّرْ فیهِ قلبی بِضِیاءِ أنْوارِهِ وخُذْ بِکُلّ أعْضائی الى اتّباعِ آثارِهِ بِنورِکَ یا مُنَوّرَ قُلوبِ العارفین

دعای روز هجدهم

برای مشاهده نکات کاربردی دعاهای روزهای دیگر ماه کلیک نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =