دعای روز دوم ماه مبارک رمضان

 

دستورالعمل رشد و تعالی و آگاهی

💻چند سال قبل لپ‌تاپ من خراب شد، فن درست کار نمی‌کرد، گارانتی لپ‌تاپ هم پایان یافته بود، در اینترنت سرچ کردم و دستورالعمل و راهنمای تعویض فن را در سایت سازنده پیدا کردم. خیلی جالب بود، مرحله به مرحله با عکس و توضیحات راهنمایی کرده بود.

🛠️من هم طبق همان راهنما دستگاه را باز کردم، فن را خارج نمودم، و سپس مشابه همان فن را خریدم و طبق دستورالعمل دوباره دستگاه را سرهم نمودم.

 

😲جالب است که در همان حین، یکی از بستگان هم حضور داشت و کلی تعجب که چطور جرات کردی دستگاه را باز کنی و دوباره سر هم کنی!

 

 

👈اگر دستورالعمل و راهنمای دقیق داشته باشیم، انجام بسیاری از کارها آسان میشود.

🌱آیا برای رشد و تعالی خودمان دستورالعمل داریم؟

 

📖قرآن کریم ادعا نموده است که برای بهره‌مندی از زندگی خوب نسخه دارد، و این نسخه را هم ارائه داده است. اگر ما به این دستورالعمل مراجعه نمودیم و طبق دستوراتش عمل کردیم، زندگی سعادتمندانه و فاخری را خواهیم داشت.

 

🗞️من هر بار قرآن می‌خوانم مطالبی روشن را دریافت می‌کنم. برخی زمان‌ها از کسانی که با قرآن بیشتر از من آشنا هستند، مطالبی را می‌شنوم که خودم متوجه نبوده‌ام. گاهی در کتاب‌های بزرگان مطالبی از همان آیات متوجه می‌شوم که برایم جالب است. وقتی به آن نکات دقت می‌کنم، آن ها را می‌فهمیده‌ام اما متذکر نبوده‌ام.

🌟خداوند از روی مهرش انسان‌های برجسته‌ای را همراه قرآن معرفی کرده تا به من و‌ شما لایه‌های مخفی قرآن را یادآوری کنند و تذکر دهند.

🔊لذا قرآن کریم به صدای بلند اعلام می‌کند که فهم دقیق و کامل دستوراتش جز با مراجعه به آن انسان‌های برجسته‌، که در خود قرآن معرفی شده‌اند، محقق نمی‌شود.

 

✨در این روزها آن کسی که در کنار قرآن راهنمای ما برای پیشرفت و تعالی است، امام زمان علیه السلام است.

 

👈 بیاییم از امروز، قرآن را بخوانیم و هر بار که این کتاب شریف را باز می‌کنیم ، از بیان کننده و مفسر حقیقی قرآن بخواهیم که ما را در فهم درست و انجام کامل دستورات این کتاب کمک کند تا به این وسیله موجبات رشد و سعادت خودمان فراهم شود.

 

 

 

أَللّـهُمَّ قَـرِّبْنى فیهِ اِلى مَرْضـاتِکَ وَجَنِّبْنى فیهِ مِنْ سَخَطِکَ وَنَقِماتِکَ وَ وَفِّـقْنى فـیهِ لِقَـرآءَهِ ایـاتِکَ بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَـمَ الرّاحِـمینَ

دعای روز دوم

برای مشاهده نکات کاربردی دعاهای روزهای دیگر ماه کلیک نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =