دعای روز سوم ماه مبارک رمضان

📆در این روزهای اول سال، تصمیم به تغییر گرفته ام، مثلاً میخواهم رابطه ام با فرزندانم بهتر شود، در کسب و کارم رشد کنم، مدیریت زمانم را بهبود دهم و…

🌱احتمالا شما هم اهدافی را برای سال جدید در نظر گرفته اید، می‌دانم که برای داشتن این نتایج، باید عملکردم را تغییر دهم.

👈مثلاً برای بهبود روابطم با فرزندانم، بجای بکن نکن کردن، سعی کنم از کارها و خصوصیات خویشان تعریف کنم. همین یک تغییر در گفتگوها، نوع رابطه ما را دارد تغییر می‌دهد.

 

🛤️همه ما آرزو داریم:

نسخه‌های ساده، راحت و موثری برای رشد و بالندگی در حیطه های مختلف زندگی بیابیم و با اجرای آن از نظر مالی، اجتماعی و علمی به آن قله‌های زیبا دست پیدا کنیم.

 

📖این یکی از اصولی است که از قرآن به راهنمایی هدایتگران الهی آموخته ام. *قصد دارم خوبی‌ها را هر جا دیدم، ستایش کنم. از کار خوب تعریف کنم. علاوه بر آن اگر کسی به من محبت نمود، از او سپاسگزاری کنم.*

 

🌹🌷🥀💐چند روزی است که دارم این دو اصل را تمرین می‌کنم، ولی تعداد خوبی‌ها زیاد است و محبت‌ها را نمی‌توانم بشمارم، چه برسد به سپاس! با این حال دیدن جهان برای یافتن خوبی‌ها و محبت‌ها زیباست و از آن مهمتر کاری است عاقلانه!

 

🤲 با این تغییر کوچک در رفتارم، دارد تغییرات بزرگی را در زندگیم می‌بینم، میدانم که فرمول‌های متعددی مانند ستایش و سپاس وجود دارد که باعث زندگی خردمندانه و در نتیجه بهبود بخشیدن زندگیم می‌شود، خدایا کمکم کن تا هوشیارانه و عاقلانه زندگی کنم، تا بیشتر از محبت‌های تو بهره مند شوم.

 

🙏پروردگارا

در این روزهایی که جلوه‌های ویژه محبتت را بر ما بندگان ارزانی می‌کنی، ذهن من را بیدار کن تا راه‌های رشد و بالندگی را ببینم و از تنبلی و اهمال کاری در امان باشم.

خدایا به من آمادگی دریافت محبت‌هایت را عطا کن،

ای که بخشنده‌ترین بخشندگان هستی.

 

اللهمّ ارْزُقنی فیهِ الذّهْنَ والتّنَبیهَ وباعِدْنی فیهِ من السّفاهه والتّمْویهِ واجْعَل لی نصیباً مِنْ کلّ خَیْرٍ تُنَزّلُ فیهِ بِجودِکَ یا أجْوَدَ الأجْوَدینَ.

دعای روز سوم

برای مشاهده نکات کاربردی دعاهای روزهای دیگر ماه کلیک نمایید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 18 =